Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wenda en Liesbeth - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wenda en Liesbeth - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan!

Blijf op de hoogte en volg Wenda en Liesbeth

05 November 2012 | Thailand, Bangkok

Sawadee!

Nou daar zitten we dan..in Bangkok!! Niet voor heel lang meer, want over een paar uurtjes zullen we vertrekken naar Koh Phi Phi (tropical paradise island). Klinkt heerrrrrrrrlijk..maar we moeten er wel een busreis van 19 uur voor over hebben. Ach ja, dan heb je ook wat!!!!

Na een prima vlucht, zijn we zaterdagochtend aangekomen in Bangkok. Toen we aankwamen hadden we nog geen flauw idee waar we heen gingen. Al snel kwamen we een Nederlandse jongen tegen, die meteen onze reisgids werd. Haha, want hij had in tegenstelling tot ons zich wel voorbereid op hostels hier in Bangkok;) Toen we kaartjes gingen halen voor de metro werd er opeens het volkslied afgespeelt. Iedereen stopte meteen met z'n werk en reizigers stonden stil. Wij moesten maar even wachten met betalen.
Na twee keer is het gelukt om in een mooi hostel te zitten! Dat was wel fijn, want allebei hadden we erg last van een jetlag. S'middags was onze eerste ervaring met een tuctuc, die man sleepte ons overal mee heen! Na winkeltjes, reisbureau's, boottours....zijn glimlach werd steeds minder naar mate hij er achter kwam dat wij nergens interesse in hadden;) Achteraf zijn we er achter gekomen dat wanneer wij als touristen ergens kijken in een winkeltje, hij hiervoor een bezine bon of e.d. krijgt. Afgelopen weekend hebben we vaak goedkoop gereisd door dat we "geinteresseerd" deden in de winkeltjes, waardoor wij ook weer goedkoper met de tuctuc mochten.

Ook hebben we dit weekend een fietstour gedaan door Chinatown in Bangkok. Dit was erg indrukwekkend! We fietsen door de nauwste steegjes en tegelijk ook door de druktste straten. We zagen daar hoe de lokale bevolking leeft, erg in armoede. Hygiene was ver te zoeken, we maakten daardoor ook kennis met de Thaise luchtjes, die er soms toe zetten dat we wel over onze nek kunnen gaan. Verder hebben we echt genoten van de tour, erg boeiend om die cultuur te zien!
Daarna zijn we naar de bekende Kho San Road gegaan, dit was echt super gezellig. Overal mensen, lichtjes, gezellige terrasjes, marktjes e.d. We hebben hier heerlijk Thais gegeten!
Ook hebben we genoten van een echte Thaise massage! We zijn daar uit elkaar getrokken, om gevouwen en onze botten zijn flink gekrrrrraakt! Maar uiteindelijk voelden we ons als herboren, en alle stress van de afgelopen tijd kwam er uit;) Nu kunnen we eindelijk ontspannen! haha!
Over Bangkok; het is een drukke (stink)stad en rommelig, zo anders, daarom juist ook leuk. En het is hier waaaarm! (34gr) Door de smog zien we helaas de zon niet altijd. De mensen zijn hier super vriendelijk, we voelen ons totaal niet onveilig.

We waren van plan om eerst naar het noorden te gaan, maar naar 1 minuut overlegd te hebben (zijn wij erg goed in!) hebben we onze plannen weer gewijzigd. Want die bounty eilandjes trekt ons toch ook wel heel erg nu! Vannacht slapen we dus nog even in de bus, maar als het goed is slapen we morgen in een bamboo hut aan zee! :)
Voor degene die het aan kunnen: http://phuphayaseaview.com/chart.html#

Backpacken is tot nu toe wel erg leuk, alleen we moeten soms nog wel een beetje onze draai zien te vinden. Het is zo anders leven!

We wensen jullie een goeie werkweek!

Veel liefs vanuit Bangkok,
Liesbeth en Wenda

• 05 November 2012 - 09:17

Harriette Holsappel:

Wat ontzettend leuk om dit te lezen!!! Het meebeleven en merken dat jullie genieten! Superrrr!
    Leuk geschreven trouwens. Hee. een heel goede reis!! Ik zie uit naar het nieuwe schrijven; dan zijn we er een beetje bij. Hmmmm.....zo'n bamboohut aan zee.....droomdroom....

• 05 November 2012 - 09:20

Harriette Holsappel:

Ik heb net even naar die bamboohut gekeken, maarrrr...die is zeker voor de koningin.......was ik maar.....;)

• 05 November 2012 - 11:27

Geeske:

Nou dames! Dat klinkt goed! Gaaf.. Leuk om te lezen dat jullie ervan genieten. Het weer daar is ook niet verkeerd; pff hier veel regen en kou. Geniet er lekker van! Liefs Ps: Wenda heb je een mailtje gestuurd..

• 05 November 2012 - 12:20

Sytske:

oladielee!! dit klinkt goed zeg.. Volgens mij hebben jullie al best wat gedaan.. haha, en goed idee om naar de bounty eilanden te gaan! Geniet ervan meiden, lekker snorkelen en zwemmen, slurpen aan een cocktailtje! Super leuk om te lezen, helemaal met het idee dat wij, jullie na kunnen gaan doen! Dus kom maar op met die foto's!
    Hoe was de reis zelf? Lekker geslapen in het vliegtuig? Of lukte dat niet...

Liefs!!

• 05 November 2012 - 12:40

Tessa:

Wat heb je al veel gedaan in 2 dagen! Super! En heel herkenbaar, alles ook gedaan wat jij nu noemt:) Veel plezier op Koh Phi phi, heerlijk daar! Geniet ervan, raar dat je morgen niet op kideo bent hoor! x

• 05 November 2012 - 12:43

Annelies:

Hee lijpo's! Leuk om te lezen dit :-) ik zie jullie zo fietsen daar door die straatjes. En vooral 1 minuut overleggen haha ;) Nuja terwijl water, wind en werkdruk mij het leven moeilijk maken, denk ik aan jullie op je bounty-eiland (ik kon het zelfs aan om te checken waar jullie zometeen zitten. Vét man!!) Geniet ervan helden!

• 05 November 2012 - 13:16

Germa:

Klinkt heel goed Wenda!!!
    Ik dacht alleen dat backpacken wel wat primitiever was :) Maar geniet er van!

• 05 November 2012 - 14:43

Nienke:

Hai meiden! Zo, de kop is eraf! Geniaal, nu al 'afwijken' van dat beetje plan dat jullie hadden haha! Goed bezig en lekker doen! Hou ons op de hoogte en word lekker bruin! Kus Nienke

• 05 November 2012 - 17:48

Ewoud:

Ha backpackers!
    Fijn dat jullie veilig geland zijn. Geniet van de bounty eilanden, lijkt mij een mooie plek om een beetje aan het 'nieuwe levntje te wennen'.
    Liefs Ewoud

• 05 November 2012 - 19:14

Corien:

Vet gaaf!! Ziet er super uit!! En wat leuk dat jullie een fietstochtje hebben gemaakt, dan zie je veel meer dan maar een beetje slenteren! Geniet ervan en dat gaat zeker lukken met jullie uitzicht in jullie bamboo hut aan zee!! Heerlijk!

• 05 November 2012 - 19:47

Linda:

Oww wat ziet dat er heerlijk uit dames! hoe lang blijven jullie daar? X

• 05 November 2012 - 19:56

Willem En Marian:

Wauw, dat klinkt heel gaaf!!! Geniet ervan allebei!! liefs van ons

• 05 November 2012 - 22:21

O.Willem En T.Hilde:

Hoi Wenda en Liesbeth,

Leuk om jullie te volgen via deze site. Heel veel plezier op jullie trip en geniet van de prachtige landen die jullie gaan bezoeken.

Groetjes uit een nat en kil Alkmaar

• 07 November 2012 - 13:31

Lisenka:

Hoi Wenda wat geweldig om te lezen en wat genieten jullie lekker heel veel plezier nog hoop dat ik nu automatisch dit bericht krijg liefs lisenka

• 08 November 2012 - 21:12

Corine:

Hoii, Dat klinkt echt geweldig wat jullie daar allemaal doen. Fijn dat wij hier in het koude nederland ook lekker kunnen mee genieten met jullie prachtige belevenissen. Hele fijne reis en tijd daar.
    Liefs Corine

• 11 November 2012 - 21:49

Eline Van Zwol:

Lieve meiden wat klinkt het allemaal goeddd!!!! Echt genieten dus. Blijf jullie volgen hoor ben zeer benieuwd.
    Have fun daar op die mooie eilanden.

Drink er een op de mensen die in de kou zitten :P

• 13 November 2012 - 14:05

Alice:

Heeeyy Liezll!!
    Gaaf zeg!! Chill-ze op de bounty eilandjes! Je hebt t mooi voor elkaar!!
    xx

• 14 November 2012 - 21:03

Marijke:

Wat mooi om te lezen wat jullie in zo'n korte tijd al hebben meegemaakt..
    Ik mis je al wel hoor Wenda.. Ik hoop dat er gauw weer een verhaal komt,
    ben benieuwd naar jullie avonturen!!
    Lekker genieten!!

Liefs Marijke

• 15 November 2012 - 21:51

Gholsappel:

Hallo Wenda leuk omhet begin van je grote avontuur te lezen een goede start start gemaakt.Er
    benieuwd naar meer!!! Groetjes Oma.