Enjoying NZ! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wenda en Liesbeth - WaarBenJij.nu Enjoying NZ! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wenda en Liesbeth - WaarBenJij.nu

Enjoying NZ!

Blijf op de hoogte en volg Wenda en Liesbeth

29 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

He allemaal!

Vanmorgen in Nieuw Zeeland werden we wakker met het Nederlandse volkslied met de hand op onze borst. De koningin kondigde aan af te treden en wij voelden ons zwaar verbonden met de andere kant van de wereld! (bedankt dat iedereen facebook zo up-to-date houdt). We vonden het daarom tijd worden om jullie op de hoogte te houden van onze gebeurtenissen voor jullie aan de andere kant van de wereld..;)

Nu we deze blog schrijven is dit onze laatste dag alweer in Nieuw Zeeland...ahhhhhh. Maar schouders eronder, over een paar uur vliegen we naar Australie!!!!

De afgelopen twee weken hebben we ook nog flink mogen genieten van Nieuw Zeeland...even de mooiste plekjes op een rijtje van de afgelopen twee week:

- Milford Sound: Dit ligt in het zuiden van NZ, met een bootje hebben we de prachtige fjorden gezien. It was like mistery land...cloudy sky you know! Check the awesome pictures on facebook! Nee maar het was super mooi! Bijzondere mysterieuze omgeving door alle fjorden en laaghangende wolken en vele watervallen.
- Mount Cook: Was echt prachtig!!! De dag dat we aankwamen was het super helder weer! De Mount Cook ligt gelegen bij een helderblauw meer. Het was er heel puur en bijna geen touristen of mensen die er wonen. Dit maakte het extra bijzonder. We hebben daar een super mooie wandeling gemaakt. De Mt Cook is de hoogste berg van Nieuw Zeeland, ongv. 3000m hoog (met sneeuwtoppen).
- Ragitata: Hier hebben we toch wat spectaculairs beleefd....dit hebben we namelijk allebei nog nooit eerder gedaan! Namelijk; paardje hobbelen! Een uurtje hebben we paard gereden door bossen en rivieren van NZ. Daarna waren we het ook wel zat. 1 ding weten we nu; paardje hobbelen is niet voor ons bestemd..
- Christchurch: Doordat een paar jaar geleden hier een aardbeving is geweest, was nog steeds het hele centrum afgezet d.m.v. hekken. Overal zag je nog dat gebouwen afgebroken waren en werd er nog druk gebouwd. Het was heel triest om te zien hoeveel schade er was aangericht en hoeveel jaren het nog gaat kosten om dit op te bouwen. Via touristenkaartjes zagen we hoe gezellig Christchurch ooit was geweest, maar nu is dit allemaal niet toegankelijk meer. Desalniettemin hebben wij ons prima vermaakt. Er was een World Buskers Festival aan de gang in het park, alle straatartiesten over heel de wereld kwamen ons hun kunsten showen. Dit was erg leuk om te zien! Het deed ons een beetje denken aan Noorderzon festival. Ook zijn we naar de kust geweest en een heerlijk dagje aan het strand gelegen. De eerste twee nachten hebben we doorgebracht in een Jail house, de oudste gevangenis van NZ! Als boefjes werden we opgesloten in een cel. Een erg leuke ervaring.
- Akaroa: Dit is een gezellig vissersdorpje. Wij zijn met een bootje de zee op geweest op zoek naar dolfijnen! We hebben er vele gezien, erg leuk!! Daarnaast ook zeehondjes en zeeleeuwen gespot.
- Auckland: Deze stad doet heel anders aan, dan de andere plaatsen die we hebben gezien in NZ. Het is hier erg levendig, een wereldstad. Niet gek, aangezien 2/3e van de bevolking hier woont. Gisteren hadden we weer geluk, omdat er hier een Nationale feestdag was en er een Seafood festival aan de gang was bij de haven. Overal waren bandjes, straatartiesten, vele bootjes tot enorme cruise schepen. Het was een erg leuke gezellige zomerse dag.

We mogen trouwens van geluk spreken dat alles tot nu toe nog zo voorspoedig is verlopen! Tijdens onze reis was een reisgenoot van ons verdwaalt in de bergen, toen hij in zijn eentje aan het wandelen was. Hij kon geen contact krijgen met de buitenwereld, ook de politie kon hem nog niet vinden. Pas de volgende ochtend, toen we op punt stonden te vertrekken, kwam hij toegetakeld en in shock zelf terug gelopen. Echt een wonder dat hij de nacht heeft overleefd in de bergen! En voor ons allemaal wel even schrikken..

Vanavond vliegen we naar Brisbane, Australie! We hebben erg veel zinin, maar zullen Nieuw Zeeland ook zeker missen! Wat hebben we hier genoten van de natuur, chocola, lekkere ijsjes, koekjes (alles is hier self-made) en van de vriendelijke mensen.

We zullen in Australie nog 5 weken flink genieten van de oostkust! Voor de oplettende lezer; inderdaad, we zouden eigenlijk 4 weekjes langer blijven om te werken. Maar dit gaan we toch niet meer doen. Dus 5 maart zullen wij jullie allemaal weer in de armen vliegen in Nederland!

Nog even wat leuke feitjes op een rij;
- In NZ hebben we in 16 verschillende bedden geslapen. Van een woonhuis tot in een gevangenis.. Van een plekje in de bergen tot op een bankje op het vliegveld. En van in een blokhut in het National Parc tot in de kroeg.
- We hebben in NZ ook weer met veel verschillende vervoersmiddelen gereisd, namelijk; bus, fiets, helicopter, mountain-bike, vliegtuig, paard, boot, zeilschip... Intotaal was dit 86uur door NZ!

1 conclusie kunnen we hieruit trekken; Life is full of wonderfull suprises!

Tot in Australie!

Veel liefs,
Liesbeth en Wenda

• 29 Januari 2013 - 09:49

Annelies:

Waaaaaaaah adembenemend mooi verhaal :) Ik vind het vooral erg spectaculair dat jullie hebben gehobbelpaard! Vet lijp. En wat fijn dat jullie eerder terugvliegen want dan hoef ik jullie iets minder lang te missen... Tja per slot van rekening kun je in NL ook werken en paardrijden en mountainbiken en... last but not least mij in de armen vliegen!! Nu nog ff volop genieten in het volgende land helden!!!

• 29 Januari 2013 - 09:58

Nienke:

Wauw, wat een verhaal. Met de foto´s in mijn achterhoofd heb ik het idee dat ik ook een stukje van NZ mag proeven! Jaloersmakend :) En inderdaad, goed om je te realiseren dat dingen voorspoedig gaan, het kan ook anders. Die feitjes zijn erg grappig haha! Maar 5 weken, die zijn de overzien!!! Haal er nog even alles uit meiden; vier, lach, huil, zing, dans, geniet! En dan zie ik julllie heel heel heel graag op 5 maart. Take care! Dikke kus voor jullie!

• 29 Januari 2013 - 11:28

Gerieke:

Hooi!!

Wat goed om te horen dat jullie het zo naar je zin hebben!! Erg mooie belevenissen..stiekem ben ik een beetje jaloers;) Maar jullie komen dus een paar week eerder..Vind ik niet erg hoor, dan hoeven we je minder lang te missen Lies! Uiteraard zie ik jullie dan! Heel veel plezier nog en geniet van het leven in Australië!!

• 29 Januari 2013 - 19:31

Gholsappel:

leuk dat we weer een verslag kregen wat een reis!
    Geniet nog en kom dan weer veilig thuis Liefs Opa en Oma

• 29 Januari 2013 - 20:00

Corien:

Vet gaaf!! Wat een supermooie foto's!! En geweldig wat een leuk verhaal weer!! Wij vinden het niet erg hoor dat jullie eerder thuis komen! Is alleen maar prima!!
    Geniet nog heel erg van jullie vakantie in Australie!!

• 29 Januari 2013 - 21:36

Gerda & Gerhard Van Der Worp:

leuk verslag; jullie maken wat mee, zeg!

• 31 Januari 2013 - 18:50

Harriette Holsappel:

De laatste weekjes ook zonder kleerscheuren he??!!!! Wat betreft de gezondheid komen jullie er goed vanaf hoor!! Alleen in het begin wat darmproblemen. Het klinkt zo fantastisch! Dit krijg je maar zo niet weer!

• 02 Februari 2013 - 17:43

Ellen Schippers:

Mooie verhalen meiden!! En goed om te horen dat alles goed gaat! Geniet in Australië!
    Volgens mij gaan jullie daar ook weer genoeg mooie moment beleven!
    En tot in maart:) liefs

• 06 Februari 2013 - 14:10

Anita:

Wendaaa!! Meissie!
    Wat fantastisch dat jullie heerlijk genieten van jullie reis!!
    Heel leuk om jullie te volgen via deze site!!
    En van Lisenka en Hendrike hoorde ik dat je helemaal in
    de wolken bent! Wat ontzettend leuk!

Meiden, geniet volop van jullie spannende en uitdagende
    reis!

Liefs,Anita

• 10 Februari 2013 - 16:53

Erna:

Wauw..wat gaaf om zo jullie belevenissen weer te lezen! :)
    Die feitjes..daar kan ik alleen maar van dromen!
    Wat heerlijk dat jullie ze allemaal hebben mogen beleven!
    Neem ze mee naar Nederland en voor nu... geniet nog even heerlijk in Australië, take care!