Breathtaking.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wenda en Liesbeth - WaarBenJij.nu Breathtaking.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wenda en Liesbeth - WaarBenJij.nu

Breathtaking....

Blijf op de hoogte en volg Wenda en Liesbeth

09 Februari 2013 | Australië, Sydney

Alohaaaaa!

Hoe is het daar??? Hier zijn we weer live vanuit de bruisende stad SIDNEY!

We zijn inmiddels al weer bijna twee weken in Australie. Vorige week dinsdag zijn we aangekomen in Brisbane. Toen we daar eenmaal waren doken we meteen ons bedje in. Echter onze nachtrust werd helaas na een uur al weer verstoord door het brandalarm. Wij en al onze hostelgenootjes werden uit bed getrommeld. Midden in de nacht stonden we daar gezellg in onze pyamaatjes. Verassend genoeg... er was niet eens brand!
De volgende dag voelden we ons dan ook 'toppie-joppie'. We hadden weer last van de gebruikelijke jetlag en mochten onze vakantie en hostels gaan plannen en regelen. Ons favoriete bezigheid.
We wilden plannen gaan maken om de noordkust te gaan verkennen, maar de wegen waren hier afgezet vanwege slecht weer.
Mensen uit Brisbane waren geevacueerd en er waren zelfs mensen omgekomen. Gelukkig genoeg hebben wij hier niks van gemerkt.
We besloten daarom maar het zuidoosten te bereizen.

Vanuit Brisbane vertrokken we vorige week richting Byron Bay.
Byron Bay is een ontzettend leuk strandplaatsje aan de zee. Leuke winkeltjes, gezellige barretjes en een prachtig strand!
Wat ons meteen opviel is dat de mensen (qua uiterlijk)hier totaal anders zijn dan in NZ.
Lopen ze in NZ op blote vloeten, bosjes onder de oksels en ongestylde haren. In Aussie kom je de alternatievelingen tegen, Bob Marley-typetjes of de tuttebelletjes; (te) korte broekjes, (zwangere)blote buiken etc, vergezeld met een enorme make-up koffer.
Alleen al het bekijken van mensen, konden we ons al uren mee vermaken.

Een andere leuk plaatsje bij de kust waar we geweest zijn is Port Stephens. Een plekje waar niet veel toeristen komen, maar waar het wel erg mooi is! Wij hebben hier in de bush bush geslapen, tussen de kaola's en andere nachtelijke dieren.
In Port Stephens zijn we wezen sandboarden. Je hebt daar hoge zandduinen waar je mooi vanaf kunt glijden. Een leuke ervaring in een mooie omgeving.

Vanuit Port Stephens zijn we vertrokken naar Sydney. Sydney is supergoot en erg leuk! Er is van alles te zien en te beleven.
Ook daarbuiten is het mooi. Zo zijn we o.a. naar de blue mountains geweest, ook wel bekend als de 'three sisters'. We zijn hier in een kabelbaantje geweest waar je prachtig uitzicht hebt op de bergen.
Vanuit de Blue mountains gingen we naar de Jenolan caves.
Hier heb je mooie druipgrotten, tijdens de trip hadden we het gevoel dat we naar kunstwerkjes zaten te kijken, gevarieerd en leuk om te zien.

Ook hebben we een rondtrip gemaakt door Sydney zelf, met de bus zijn we langs de beroemde plekjes geweest zoals; Harbour bridge en natuurlijk niet te vergeten de Opera House!
Mooie bezienswaardigheden, niet te vergeten de haven en de skyline zijn prachtige plaatjes!
Ook het nachtelijke leven hebben we hier nog even mee mogen maken, erg gezellig!

En last but not least... we zijn bij Bondi Beach geweest!!!! Bondi Beach, is vooral bekend van het programma Bondi Rescue, waarin aantrekkelijke mannen met gespierde lijven, vele mensen redden uit levensbedreigende situaties. Helaas verkeerden wij niet ons in deze situaties:P.Maar hebben we deze mannen wel kunnen aanschouwen. Terwijl wij op strand waren werden ze gefilmd en waren wij in de buurt.
Wie weet zijn we nog binnenkort te zien op Bondi Rescue:P!

Morgen ons laatste dag al weer in Sydney. Van daaruit vliegen we naar Cairns, waar we het noordoosten gaan bereizen.

Zonnige groetjes,

Wen en Lies

• 10 Februari 2013 - 00:02

Annelies:

Hee lijpo's,
    Ik dacht jullie wel zoveel beleefden dat die gespierde mannen wel actie konden komen ;) Mooie avonturen weer toppertjes! Enne zijn die sisters net zo iets als koeksisters? Haha moest ineens aan denken. You remember?! Nou have fun maar weer!!

• 10 Februari 2013 - 18:10

Harriette Holsappel:

Dat nachtje in de bushbush??! In een boomhut ofzo?? De laatste weekjes meiden!!! Doe alsof je nu aankomt en drie weken vakantie hebt.... dat wordt dan weer genieten!!!!
    Maar ja, het is hier ook wel heel leuk en wij superaardig om naar te verlangen.......m'n liefje, m'n liefje wat wil je nog meer??!!! Tot over drie weken!!! SMOK

• 11 Februari 2013 - 13:35

Carmen Korsten:

Heen ladies,

Heerlijk om jullie avonturen te lezen terwijl ik hier midden in het carnavalsgedruis zit:).
    Geniet nog maar even...ti's zo voorbij.

Hele dikke knuffel uit Limburg!
    ALAAF!!!

• 11 Februari 2013 - 15:54

Ewoud:

Lekker bezig geniet van jullie laatste maandje! en dan weer gezellig in Nederland met guur weer, stamppot, familie en vrienden.
    Liefs en groetjes,
    Ewoud

• 11 Februari 2013 - 22:51

Dineke:

Hallo wereldreizigers
    Weer leuk om jullie belevenissen te lezen vanuit het mooie Australie. geniet er nog even van want voor je het weet zijn jullie weer in (ook wel weer fijne) Nederland.
    Groetjes

• 13 Februari 2013 - 09:27

Nienke:

Wat een indrukken moeten jullie hebben... Als je nu even terugdenkt aan Azie, en dan kijkt naar waar je nu weer bent. Dat moet overweldigend zijn! Ik kan niet wachten om foto´s, verhalen en ervaringen te horen en jullie een hele dikke knuffel te kunnen geven :) Enjoy de laatste weekjes as if it was your last vacation! Liefs!

• 13 Februari 2013 - 21:35

Ineke Rutgers:

Schitterend verhaal, jullie genieten wel lees ik! Gefeliciteerd met je moeder vandaag!liefs van ons!

• 14 Februari 2013 - 19:21

Paps And Mams Van Liesjèéé!:

Lieverds, het houd niet op! Ben je er nog niet zat van?????? Hahahahaha, Wat dacht je van een worst van de Hema? Of een lekker broodje van bakker Barth? En een wandeling in het Slochterbos is heel leuk...Ik zeg maar wat. Och en je mist de uitverkoopjes ook.............Maar de verhalen waren weer leuk. Nog 3 weekjes....ik heb vrij genomen hoor. Moeten we nog een aanhanger huren?
    Liefs, paps en mams

• 27 Februari 2013 - 21:03

Annie Moedt:

Wat zien jullie enorm veel, je zou er moe van worden, maar daar hebben jullie nu geen tijd voor dat doe je maar als weer thuis bent.Wees voorzichtig ,we zien jullie graag terug.Tot 5 maart.Annie