't kon minder;) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wenda en Liesbeth - WaarBenJij.nu 't kon minder;) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wenda en Liesbeth - WaarBenJij.nu

't kon minder;)

Blijf op de hoogte en volg Wenda en Liesbeth

17 November 2012 | Thailand, Bangkok

Moiiiiii,

Inmiddels zijn we al weer twee weken in Thailand! Op dit moment zijn we weer in Bangkok, vanmorgen zijn we teruggekomen van onze 'vakantie' in Kho Lanta en Kho Phi Phi! Het was daar heerlijk vertoeven.

Vorige week maandag vertrokken we naar Ko Phi Phi. Een prachtig bountyeiland; diepblauwe zee, blauwe luchten, palmboompjes en vriendelijke mensen. Zelf verbleven we in een bungalow met uitzicht over de zee, echt genieten.
Op dit eiland hebben we uitstapjes gemaakt, naar de Malaya beach ( van de film the Beach) en Monkeyeiland. Dit was paradijs op aarde, zo mooi, bijna onwerkelijk. We hebben gesnorkeld en zagen daar de mooiste visjes van de zee.
's Avonds had je feest op het strand, daar had je leuke barretjes en 'spectaculaire' vuurshows ( na twee avonden heb je die shows wel gezien). Wij gingen uit onze dak op onze blote voetjes op het strand.
De nachten waren wat minder, die werden gestoord door feestgeluidjes en geluidjes van de buren ( we besparen de details).

Vorig weekend was het hoogtepunt van onze vakantie. We hadden in een van onze favoriete restaurantjes een sandwich gegeten en konden hier nog lang van 'nagenieten'. 's Avonds werd onze buikjes het allemaal te veel en werden we allebei kotsmisselijk. De hele nacht hebben we boven de wc gehangen, de wc was onze grote vriend.
Het avontuur was nog niet afgelopen, toen Liesbeth 's morgens twee stappen uit de deur zette, viel ze flauw in een greppel. Met (schaaf)wonden en verrekte rugspieren tot gevolg.
Verder dan ons bed zijn we die dag niet gekomen.

Afgelopen maandag vertrokken we naar Ko Lanta. Dit eiland was in tegenstelling tot Ko Phi Phi minder toeristisch en veel rustiger.
Dit was ook een prachtig eiland, uitgestrekte stranden ( mooie zonsondergangen) en jungles.
Op dit eiland hebben we olifant gereden, een hele leuke ervaring. Ook hebben we een wandeltocht gemaakt door de jungle en rivier naar een mooi watervalletje.
We hebben een skooter gehuurd en rondgereden op het eiland. Dit was ook erg leuk, we hadden de vrijheid om te gaan en te staan waar we willen. We hebben een stukje Old Town gezien, hier was veel armoede.
Verder hebben we genoten van de zee, onze mooie hotel en het zwembad. Iedere avond aten we bij supergezellige restaurantjes aan de zee, waar we heerlijk konden eten.
Het personeel was ook heel vriendelijk, maar konden niet zo goed Engels. Tijdens het eten ( waar we heel lang op moesten wachten) werden we aan tafel bijgestaan door vijf personeelsleden. Hoewel we een Engelse menukaart hadden, moesten we met handen en voeten uitleggen wat ice-cream was. Ook werd wel eens het verkeerde eten gebracht, of werd eten na elkaar gebracht, heel gezellig;)maar ach, we hadden de tijd....

We hadden vaak het gevoel in deze vakantie dat we in een gefotoshopte vakantiebrochure zaten, maar deze droom was echt. Het is een aanrader om hier heen te gaan.We gunnen jullie het ook van harte.

De busreis naar Ko Phi en Phi en van Ko Lanta naar Bangkok hebben we ook overleefd. Soms hadden we het gevoel dat we door mensensmokkelaars waren meegenomen. We werden weer ergens op een onbekende plek gedumpt, door een geblindeerd autootje. Hier moesten we soms eindeloos wachten, op onze volgende busje. Er werd ons niks verteld, of uitgelegd. Gisteravond kregen we maar geen eten en stopten we nergens, rond 23.30 uur werden onze hongerige maagjes gevuld, met echt thais (uiteraard pittig) eten. Samen met Thaise mensen zaten we rond een ronde tafel, eten stond op een draaiplateau, waar iedereen wat van kon pakken.

Inmiddels zijn we weer in Bangkok. Vanmorgen kwamen hier om 5.30 uur aan. Na een zoektocht hebben we een hostel gevonden midden in Khao San Road (een van de bekendste en drukste straten van Bangkok) Dit keer niet zo'n heel mooi hostel, maar wel lekker goedkoop.
We verblijven dit weekend in Bangkok en maandag vertrekken we opnieuw met de bus, dit keer naar het noorden.We hebben er zin in!!!

Dit was het eem weer voor nu...Fijn weekend allemaal!

groet'n uut Thailand

Wendaaaaaaaa en Liesbethjeee

• 17 November 2012 - 07:34

Corien:

Geweldig!! Wat een verhaal! Drinken jullie ook genoeg cola? Helpt tegen diarree enz... Af en toe krijg ik wel enge kriebels als ik dit allemaal lees, geblindeerde auto's enz... maar ben blij dat jullie verder niets is overkomen! Geniet er lekker van in Bangkok! X Corien

• 17 November 2012 - 07:58

Judith:

Hi Lies & Wenda!

Klinkt allemaal GWELDIG!!! Heb je al je vliegticket gekocht?

Liefs Judith

• 17 November 2012 - 09:52

Linda:

wat onwijs gaaf!! Ruilen? Mooie foto's op facebook :-)

• 17 November 2012 - 19:19

Paps And Mams:

Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben!!! Pikken jullie zondag nog een kerkje? Liefst Gereformeerd (vrijgem) !!!!.Geniet er van en wees voorzichtig en denk om de krokodillen......vooral de paarse.
    liefs paps en mams

• 17 November 2012 - 19:20

Anneliesch:

Hahahahhaa ik lig dan wel voornamelijk in een scheur om dat mensensmokkelaars-verhaal... Wat een intrigerende belevenis toch weer en dan denk ik zo maar dat jullie het voor elkaar nóg spannender maken! Voor de rest klinkt het alles als volop genieten (nuja, met uitzondering van dat katskiet'n dan) en dat is goed voor de mensch. Go on ladies :D

• 21 November 2012 - 11:50

Harriette Holsappel:

Ben nu alweer benieuwd naar het volgende verhaal! Hopelijk lekker uitgerust; Op naar de reis van morgen. Hen goede contacten en neem alles goed in je op! Alle liefs voor jullie, Mama.

• 21 November 2012 - 22:17

Gerlinda :

Heey Lies, wat een avonturen zeg. Heerlijk om te lezen en zo een beetje met je mee te reizen.

Ik heb van papa een beetje Groningse les gehad, die vertelde dat als je ''t Kon minder' vanuit het Gronings vertaald naar normaal Nederlands het iets is van: HET IS HELEMAAL GEWELDIG FANTASTISCH SUPERUBERVET RELAXED PARADIJSLEVENTJE!

Zo klinkt het tenminste wel als ik je verhaal lees!

Geniet er lekker van!

Veel liefs, Gerlinda

• 24 November 2012 - 23:17

Dineke:

Hoi Lies
    Zojuist van je moeder jullie "site" door gekregen. Leuk om jullie zo een beetje te volgen. Leuke verhalen. We zijn in 2002 3 dagen in Bangkok geweest, onderweg naar Nw.Zeeland. Mooie dingen gezien met een gids. Geniet ervan maar doe voorzichtig met z'n tweetjes.
    Groetjes Tj en D.

• 26 November 2012 - 09:45

Aafje:

Hoi Liesbeth,
    Wat een belevenissen lees ik allemaal heel bijzonder om dit allemaal mee te maken lijkt mij.
    Ik vind het super dat je dit doet geniet er lekker van pas goed op je zelf maar dat komt vast goed.
    We blijven je volgen op jullie site .
    Liefs Aafje

• 27 November 2012 - 21:54

Rieta:

Zo is dit even gaaf om te lezen!! :D wat een geweldige verhalen, ik ben jaloers op jullie meiden!!! Hebben jullie ook een keer wat foto's, ben erg benieuwd! Geniet meiden!! Denk aan jullie!!