Really awesome! - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Wenda en Liesbeth - WaarBenJij.nu Really awesome! - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Wenda en Liesbeth - WaarBenJij.nu

Really awesome!

Blijf op de hoogte en volg Wenda en Liesbeth

02 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Masterton

Hello everyone!

Happy 2013!! We are now in New Zealand! Goed, waar beginnen we..

Het is alweer een tijdje geleden dat we vertrokken uit Bangkok, het was een lange reis naar Nieuw Zeeland. We hadden een uur vertraging opgelopen tijdens onze reis naar Auckland, waardoor we onze vlucht misten naar Wellington. Onze namen werden nog omgeroepen op het vliegveld, maar helaas we waren echt te laat. Uit noodzaak hebben we de nacht doorgebracht op het vliegveld, omdat de eerstvolgende vlucht pas de volgende ochtend was. Dit was uiteraard een bijzondere ervaring, die we niet hadden willen missen! Het was deze nacht moeilijk om onze oogjes ogen te houden, nog even en we hadden onze volgende vlucht ook gemist..want Wenda was het laatste halfuur diep in slaap gevallen op het bankje, we leken wel een stelletje daklozen.

De volgende morgen werden we gelukkig opgehaald door Judith (zus van Liesbeth) en Jalke. Na 1,5uur rijden konden we eindelijk relaxen na onze slapeloze nachten. De afgelopen weken zijn we verbleven bij Judith en Jalke. We hebben hier zoal een Nieuw Zeelandse bruiloft bijgewoond van het zusje van Jalke. Dit was precies zo'n romantische bruiloft als dat je in de film ziet! De bruidegom ziet de bruid pas voor het eerst tijdens de ceremonie. Met z'n vrienden wachtte hij nerveus de bruid op, ondertussen speelde iemand heel romantisch op z'n gitaartje. Vervolgens kwamen eerst de bruidsmeisjes en de pageboy en flowergirl. Die laatste twee waren Jonathan en Hannah (nichtje en neefje van Liesbeth). Heel schattig! Het zonnetje scheen, de lucht was blauw, het bruidje kwam al gauw.

We zijn daarna een week op vakantie geweest met de familie van Judith en Jalke naar Okahune, dichtbij Taupo. Hier hebben we o.a. de volgende dingen gedaan:

- 1e kerstdag hebben we een vulkaan bezocht, wat tegelijk een berg was met eeuwige sneeuw. De omgeving in Nieuw Zeeland is erg bijzonder en afwisselend. Zo rij je nog door groene, liefelijke heuvels, en even later door ruwe gebergte. Trouwens, over ons kerstgevoel..dat is toch een beetje anders met 25 graden. Toch heeft de familie er alles aan gedaan om er een gezellige kerst van te maken. We hebben heeerrrrlijk gegeten, we waren namelijk in gezelschap van een michelin-star kok, die zelfs voor de Queen gekookt heeft. Ook hebben wij een steentje mogen meedragen, door het bereiden van een voorgerecht. Dit was uiteraard dikke stress, vanwege een perfect-kokende familie als 'jury'. Op elk moment van de dag stond er wel iemand in de keuken! Want lekker eten in Nieuw Zeeland is erg belangrijk. Wij hebben hier overigens natuurlijk geen problemen mee gehad, we smullllllllllllden ervan!

- Op 2e kerstdag zijn we wezen mountain biken. Dit was een tocht van vier uur door de bergen, tropische jungle en heuvels. Dit was echt superleuk, pfff..maar wel zwaar! Onze 'luie billen' en benen werden zwaar op de proef gesteld;) Gelukkig hebben we ook dit weer overleefd. Ook hebben we tijdens de vakantie verschillende wandeltochten gemaakt door deze omgeving.

- Ook zijn we een dagje naar Taupo geweest. Hier heb je o.a. het prachtige Taupo-Lake, de grootste van NZ. Taupo zelf is een schattig, gezellig plaatsje. We hebben gezwommen in vulkaanwater (hot pools) en zijn naar de Huka falls geweest, erg mooi! En hebben in een rots-achtig gebied verschillende kraters gezien. Deze dag was (voor de lezers Verbeek) absolutely life chanching!

De laatste dag van 2012 hebben we ook door gebracht bij de familie Verbeek. Met olliebollen, spelletjes, champagne, wijn en hapjes hebben wij een erg gezellige avond gehad. In Nieuw Zeeland wordt er met O&N minder gefeest, de mensen gaan voor of gelijk na 12uur al naar bed. De straten zijn uitgestorven en nergens hoor je knallen van vuurwerk. Gelukkig hebben wij nog wel vuurpijltjes de lucht in zien gaan, doordat de familie rekening had gehouden met de Nederlanders die er waren.

Eerste nieuwjaarsdag zijn we uiteraaaard begonnen met een nieuwjaarsduik. Nu denken jullie misschien appeltje, eitje, want het is zomer. Maar het was echt een dikke ontbering. Want het was maar 23 graden en met windkracht 50 werden we overal heen gevlogen als we ons niet vast hielden. Dit was really AWESOME! We waren flabbergasted van de mooie omgeving van Castle Point. Prachtige zee, met rotsen, strand en een vuurtoren!

Morgen vertrekken we voorgoed uit Masterton; We hebben hier echt genoten van de gastvrijheid, huiselijkheid, gezelligheid, diepzinnigheid. Voor de hele familie Verbeek, bedankt!!!

Morgen gaan we naar Wellington, waar we even flink Wenda's 24ste verjaardag gaan vieren! Hierbij willen we iedereen uitnodigen om dit feest bij te wonen. Je wordt helaas niet thuis gebracht...
In Wellington zullen we een paar dagen verblijven om daarna naar het Zuidereiland te gaan. Daar horen jullie later meer over in ons volgende blog.

We wensen jullie nog een hele fijne kerstvakantie of sterkte met weer werken!

Veel liefs,
Liesbeth en Wenda

• 02 Januari 2013 - 08:27

Judith:

Het was an AWESOME TIME!!! We'll miss you heaps!!

Love Jalke, Judith, Jonathan en Hannah

• 02 Januari 2013 - 10:39

Dianne:

Super leuk weer om te lezen en Wenda, van harte alvast!

Liefs,
    Dianne

• 02 Januari 2013 - 11:57

Henrieke, GP En Joël!:

Een gelukkig nieuwjaar gewenst voor jullie beiden!

Leuk om jullie verhalen/avonturen te lezen! Geniet ervan! En Wenda alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Liefs GP, Henrieke en Joël

• 02 Januari 2013 - 13:15

Nienke:

Meiden, het houd niet op! Wat een verschil met Azie joh... Moet ook wel lekker zijn om even wat meer luxe te hebben, of niet? Nou meiden, enjoy! :) Kus

• 02 Januari 2013 - 17:37

Paps And Mams Van Liesjèéé!:

Castle Point, Taupo lake...............Waaaauw, mooi he! , zijn wij ook geweest!!! We zien het weer voor ons!
    Leuke blog weer, WENDA, VAN HARRRRRRTE GEFELIITEERD MET JE VERJAARDAG EN EENHEEEELE LEUKE DAG TOEGEWENST!!!!!!!!!!!
    Lieve groetjes van ons.

• 02 Januari 2013 - 22:08

,wil:

Hallo meiden,

Wat een mooie verhalen. Erg leuk om te lezen.
    Wenda van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag. Als ik dit schrijf is het in Nederland nog 2 januari maar bij jullie al 3 januari. ik drink vast een glas op jouw gezondheid (eigenlijk grijp ik elk excuus aan om een glas wijn te drinken: ). Veel plezier en geniet van alle mooie en leuke dingen.

Groet, Wil

• 03 Januari 2013 - 12:43

Sytske:

AWESOME!! Heerlijk meiden, klinkt goed... Vooral die nieuwjaarsduik;)!
    Wen, GEFELICITEERD!! Dat je een heel oud vrouwtje mag worden, die nog altijd praat over haar avonturen in haar jonge jaren.... Want die maak je nu mee!! :D

Liefs!!

• 03 Januari 2013 - 19:03

Gerda Van Der Worp:

Wat een geweldige verhalen! Klinkt wel heel goed. Wenda , hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag !Geniet nog van jullie reis! Groeten, Gerhard en Gerda

• 03 Januari 2013 - 19:59

Harriette Holsappel:

Geweldig meiden!! Gastvrij opgevangen door de familie Verbeek!! Ook voor je verjaardag! Fijne rondreis over het Zuidereiland! Alle liefs, Papa en Mama van Wééééééénnnnnnn.......;)

• 03 Januari 2013 - 20:23

Annelies:

Hello my dear mates.
    Nice to get a story again.. New Zealand looks for me like a very beautiful country and you're doing amazing (sportive) activities. I feel miserable that I can't experience it with you. Have a nice time further!
    With lots of loooooooove :)

• 12 Januari 2013 - 17:11

Tessa:

Super leuk Wenda! Wel even wat anders dan Thailand daar haha! Have fun!